onsdag 20 maj 2009

Nu laddar vi för årets sommar drömmar

En bild på min vinranka den ser inte ut så här än men den har börjat att växa och har blommor just nu , hoppas att jag får lika mycket vindruvor i år som i fjol.
Ni måste förlåta mig om jag ej hinner kommentera och skriva lika mycket på bloggen för det är mycket nu, det tar tid att sköta om alla blombarnen som nu har blivit rätt stora en del av dem längtar ut, men järn nätterna har ju inte varit än.
Men nog finns det de som är modiga och visst mycket kan man sätta ut det går ju alltid att skydda sina vänner under en fiber duk den klarar ju ca. 5 minusgrader.
Sista veckan i maj så har jag fått en förbeställning på 2 bussar från Luleå som kommer hit för att handla plantor, har fått mycket beröm för mina plantor, men jag odlar dem ju utan gifter och utan att stressa dem men med bra jord samt mycket kärlek.
(Om man får skryta så är jag faktiskt stolt över dem)
Ha nu alla en riktigt trevlig trädgårds helg det är ju "flygardagen" i morgon så det blir ju lite extra ledighet för er som inte jobbar i trädgårds branchen
Kram V.

1 kommentar:

stickkatten sa...

har hört talas om dina druvor hoppas vi kommer att träffas under sommarn.såg reportage i tidningen.
det var bra
Hälsningar mona