lördag 2 maj 2009

10-års jubileum, hela maj månad

Hej på Er alla!

Vet Ni nu i maj månad så har jag och min man drivit trädgården i Svartlå , med öppet året runt alla dagar, även julafton, nyårsafton och midsommarafton

Vi odlar och driver upp 90% av alla växter som vi säljer.

under dessa år så har vi haft café och mat försäljning som har varit mycket uppskattat.Vi har haft busslaster med kunder som har kommit hit på palt safari!


Tyvärr så har vi varit tvungna att upphöra med denna verksamhet då kommunen har kommit med fler krav om vad som fodras för att få servera fika och färdiglagad mat, dessutom har avgifterna höjts så pass mycket att det inte går att få någon vinst på den verksamheten.


Men nu är jag som sagt "stentokig" dvs. jag älskar att syssla med sten och allra helst ska den vara från orten, så min stenverkstad har fått flytta in till Blomgården här förädlar jag ortens sten till unika stensmycken till honom och henne alla med ett äkthets bevis som talar om varifrån stenen kommer och vad den heter samt ålder på stenen.

Vi har en trädgård på ca. 4 000 kvadrat meter där det växer bla. äppelträd, körsbärsträd, perenner av olika slag , pilträd, hallon buskar, vinbärsbuskar och mycket mer vi har ochså ett "kärleks träd" som står ute och blommar året runt . Välkommen hit och se på det.

Så här såg det ut för ett tag sedan i växthuset , nu har det börjat att blomma.

Vi har ochså en hemsida gå gärna in på den ochså.


vill du nå mig skicka då ett mail till: vivianné@blomgardensvartla.se

Välkommen in hos mig i trädgården.

V.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Oj vilken tur att Skatan kunde fly, Sparvhöken får hitta nåt annat att smaska på...

I Svarlå har jag varit någon gång, jobbade för länge sedan åt Esgete och dom bodde väl i Svartlå.

~Livet i byn

Anonym sa...

Hej och grattis till era 10 år. Tänk vad tiden går. Tycker inte det var så länge sedan ni drog igång.

Synd att man inte kan få sig en paltkoma hos er längre. Får titta förbi ändå till sommaren för det finns ju mycket annat att ta del av.

Må så gott/ Mimmi