onsdag 6 maj 2009

Mordförsök i trädgården

Oj! vilken dag regn, grått,grått.
Jag blev vittne till ett mordförsök i Blomgården idag.
En sparvhök slog ner en skata bland mina jordsäckar.
Här ser ni hur sparvhöken håller fast skatan med sina klor skatan skriker och försöker fly vilket den ochså lyckas med till slut
Här ser ni en förvånad sparvhök som sitter på mina lastpallar och undrar
Vad hände??

Ja nog händer det saker på landet ochså, älven gick igår och julrosen blommar, tulpanerna har börjat att komma fram björken har musöron, och inne i växthuset har vinrankan ochså börjat att visa livstecken.
Allt detta händer i Svartlå Norrbotten zon 6
onsdag 6 maj.
Ha det bra alla mina besökare.
V.

1 kommentar:

kirsti sa...

Vilken dramatik bland jordsäckar.. Kul att du lyckades fota det hela också!
Jag måste få tacka för din kommenar i min blogg! Inser ju nu efter att ha läst här hos dig att jag har ett fint utflyktsmål alldeles i närheten.. :)..och öppet även under helger, kan ju inte bli bättre! Svartlå kommer att besökas så fort vi får tid..
/Kirsti